poniedziałek, 27 stycznia 2014

Projekt: Muffka - tutorial. Muff - tutorial

Może nie do końca tutorial. Bardziej sprawozdanie, jak ją zrobiłam :D

Honestly, it will not be a really tutorial. But the way how i did my muff :D





Więcej o projekcie: mufka!

More about project: muff!

Kklik! Click!


Moja mufka jest troszkę mało bufiasta ; < Dałam w niej za mało waty, więc Wam polecam dać jej troszkę więcej, żeby była puchowa, milusia i cieplusia!

My muff is a little bit saggy ; < I didn't use enough batting, so I advise you to use it more, to be puffy, cute and warm!



Będą nam potrzebne:
materiał na podszewkę - 35cm x 45cm
futro - 40cm x 45cm
ok. 1m wstążki/taśmy/sznura

Jeśli chcecie, aby Wasza mufka miała kieszonkę musicie się liczyć z tym, żeby mieć troszkę więcej podszewki. Najlepiej 20cm x 15cm


You will need:
piece of fabric for lining - 14" x 18"
fur - 16" x 18"
about 40" - ribbon/tape/cord

If you want to have a pocket inside your muff you will also need a piece of fabric lining, about 8"x6".


*To są wymiary tkanin, których ja użyłam. Możecie je sobie zmieniać i modulować do woli, w zależności jak bardzo długą i szeroką mufkę chcecie.
*This dimensions of the fabrics are dimensions which I used. You may change them if you only want to your muff be longer or wider.




Tak, tak. Dziecięta bluza z futerkiem Idealna!



Obszywanie kieszonki.







Ja kieszonkę naszyłam na podszewkę na środku szerokości i ok 3cm powyżej środka długości.




Materiał mojego futerka i waty.
Dałam jedną warstwę waty, ale lepiej gdybym włożyła do środka 3-4 kawałki.



Składamy futerko z watą razem. Wata do spodniej części futerka.
A następnie składamy prawymi (wierzchnimi) stronami futerko i podszewkę.



Od jednego węższego boku odmierzamy ok 11-12cm i zaznaczamy. Z obu stron.




W tym miejscu przypinamy do podszewki nasz sznurek/wstążkę, na której mufka będzie mogła wisieć na naszym karku. Wygodne, gdy potrzebujemy coś zrobić obiema rękami, a nie mamy co zrobić z mufką.
Resztę sznurka/wstążki chowamy do środka, tak jak widać to na zdjęciu. Wystają tylko końcówki.




Teraz trzeba razem spiąć szpilkami dłuższe boki.



Tak to u mnie wyglądało po spięciu szpilkami. Zrobiły się po obu stronach takie wypukłości, ponieważ futerko i wata są szersze od podszewki. Specjalnie, aby nasza podszewka tak się nie rzucała w oczy z wnętrza naszej gotowej mufki :)
Teraz trzeba zszyć spięte boki. Dodatkowo miejsce gdzie, mam bawełnianą tasiemkę do zawieszenia na szyi przeszyłam potrójnie, żeby mieć pewność, że w przyszłości się nie wyrwie.




Gdy już zszyjemy boki czas odpiąć szpilki i przewrócić mufkę na drugą stronę.




Przypinamy szpileczką/szpileczkami wstążkę/sznurek do futerka uważając, by przypadkiem nie spiąć także z podszewką.




Teraz spinamy oba krótsze boki razem. Ale tylko obie warstwy futerka z watą, bez podszewki.



Już prawie spięte.



I zszyte razem.




Teraz czas na etap, którego nie udało mi się jakoś lepiej wykombinować, aby szwy był niewidoczne ;/
Musimy spiąć razem podszewkę, na szczęście i tak nikt nie widzi środka mufki, więc trudno, szew może być widoczny :D


Robimy to w sposób pokazany na zdjęciu. zaginając do środka postrzępione boki podszewki.




Tak wygląda mój szew. Niezbyt piękny i do tego czarną nicią na czerwonym materiale (y)
Ale zauważyłam, że nie zmieniłam nici w maszynie, gdy przeszyłam z 10cm :D
Ale cóż. Jak mówiłam. Środka mufki raczej nikt nie ogląda ;)
Plus: wszędzie pełno tych kłaczków od futerka ;o




Tak wygląda wnętrze mojej mufki. Kieszonka niestety ma zaszewkę, bo cała ta podszewka była materiałem, z którego zrobiłam mock-up do innego projektu, którym za jakiś czas również się pochwalę.
A że ten materiał ma taką "zamszową" fakturę musiałam go użyć, bo jest miły w dotyku i będzie ładnie grzał w rączki.



Teraz już tylko pozostało nam wywrócić mufkę na prawa stronę :D







I mały sneak peak chemise a la reine, która jest już prawie gotowa. Zostało wszycie ostatniego tunelu do marszczenia.

And a small sneak peak of my chemise a la reine. It's almost done!






4 komentarze:

  1. Ooo, następna mufka! :) Przypomina mi mojego ukochanego pluszaka :D Czekam z niecierpliwością na chemise. Jak wykrój?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mufka tak się spodobała mojej 11-letniej siostrze, że musiałam uszyć drugą, mniejsza :D
      A wykrój na chemise wzięłam z Waugh, choć jednak szerokość jest bardziej zbliżona do Twojego wykroju, bo niestety nie miałam tyle materiału ;/
      I ja się zdecydowałam na tunel w pasie i tak jeszcze troszkę wyżej.

      Usuń
  2. ale ja Ci zazdroszczę zdolności szycia na maszynie, uff, uszyłbym sobie habit a la francaise, a potem rhingrave,
    O,a moze Ty podjęłabyś się?
    Ludwik August

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie jest wcale trudne.
      ohoho, w życiu! jakoś męskie ubrania wydają mi się strasznie trudne w konstrukcji ;o

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...