środa, 12 marca 2014

Różowa empirka / Pink empire dress

W końcu troszkę się przemogłam, by wrzucić tutaj te zdjęcia. Ci którzy zajrzeli na moją stronkę na Facebooku już je widzieli. 
Empirke uszyłam jakiś czas temu. Idąc na zdjęcia w zupełnie innej koncepcji od tej po prostu spakowałam ją do torby, bo może przy okazji Pani Fotograf (like!) zechce ja obfocić, co na blogasku będę mogła się pochwalić.
Muszę z niej wyciąć kliny, który wstawiłam po bokach w spódnicy. Zainspirowałam się innymi wykrojami empirek, które takie właśnie kliny miały, ale zapomniałam, że spódnicę upinałam sama na manekinie i przy łączeniu stanika sukienki z dołem zrobiłam marszczenie, więc klinów nie potrzeba. Jest przez to zbyt obszerna na dole.
Teraz tez widzę, że stanik sukienki jest chyba z tyłu troszkę zbyt krótki - efekt robienia wykroju samej. Dodatkowo muszę skrócić rękawy, bo nie układają się tak, jak miały ;(

I ostrzegam, niestety nie mam pod nią mojego regencyjnego stays, bo nie było na to ani czasu, ani miejsca. Choć głównie miejsca, bo dziwnie bym wyglądała rozbierając się do współczesnej bielizny (tak, bo zakładam, że bym ją mimo wszystko zostawiła :D), a na nią zaczęła ubierać koszulę/haleczkę i regencyjny stanik. 
No ale, przez to, że nie mam stays, to może dlatego tył stanika sukni jest za nisko, bo stays linię tali spod współczesnego stanika przesuwa mi ją jeszcze wyżej ;o
I tak, wiem, już ktoś się doczepił do włosów, ale nikt nie myślał o układaniu włosów w bardzo wietrzny dzień, gdy zdjęcie tej sukienki wyszły bardzo spontanicznie ;)






Zdradzę Wam jeszcze, że dół sukienki na zdjęciach jeszcze nie był wykończony ;D

4 komentarze:

  1. Fajna sukienka :) Ma bardzo ładny kolor, klinów zupełnie nie widać.A w sukniach regencyjnych tył był w wielu przypadkach wyżej niż przód - właśnie sama tak modeluję kieckę :P Czyli oprócz obszycia dołu (tez nie widać na zdjęciach :P) nic nie musisz poprawiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dół juz obszyty, zostało troszkę skrócić rękawki i pewnie z lenistwa juz ją tak zostawię :D

      Usuń
  2. Te zdjęcia są niesamowite! Pięknie pada na Ciebie światło :) W sukience najbardziej podoba mi się ten ogromny dekolt z tyłu - nawet, jeśli nie są historyczne, to i tak mam słabość do dużych dekoltów :) No i Twoje włosy również świetnie tu pasują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, w sumie ten dekolt tez mi się podoba, a ja zajmuje się kostiumingiem, nie rekonstrukcja, wiec jest ok :D
      Co do włosów, musiałam uprzedzić, bo jedna z Pan z Wdzięcznej XVIII i Powabnej XIX na fejsuku doczepila się niehistorycznych włosów :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...