poniedziałek, 29 września 2014

Bal listopadowy. Inspiracje.

Mam zamiar wybrać się na bal Arsenału, który odbędzie się pod koniec listopada, a co za tym idzie muszę uszyć dwie suknie i jeden strój męski.

Mam bardzo ciekawskiego chłopaka, który troszkę interesuję się historią od strony wojennej, więc na bal powstania listopadowego długo go nie namawiałam. Niestety nie umie szyć i nawet nie ma zamiaru się nauczyć, więc to ja muszę się zająć jego strojem. Trochę się obawiam, bo męskie fraki i spodnie i w ogóle wszystko, co męskie wydaje mi się mega trudne. Na szczęście mam mamę po szkole odzieżowej, która stwierdziła, że te spodnie i koszula wcale się tak nie różnią od tych dzisiejszych, więc z jej wskazówkami powinno się udać ;D

Jedna sukienka będzie dla mnie. Do tego oczywiście odpowiednia bielizna.
A drugi damski zestaw będzie dla mojej przyjaciółki, która również pałą niesamowitą miłością do filmów kostiumowych, ale szyć nie potrafi. 


Na moją propozycję pojechania z nami na bal zareagowała mniej-więcej tak:





Nadal się zastanawiam, czy takie stroje będą odpowiednie na bal 1830. Te suknie był pierwszymi, które przyszły mi na myśl. 
Później stwierdziłam, że jednak powinnam zrobić mały research obrazów z okresu powstania, ale jedyne jakie znalazłam to tylko, które przedstawiały jakieś bitwy i starcia.





Czyli oczywiście nic ciekawego i nic z damskim ubiorem. Więc będę mega wdzięczna, jeśli ktoś, gdzieś widział obrazy z udziałem kobiet z okresu powstania.


Tymczasem:
















Ta suknia jako jedyna zwróciła moją szczególną uwagę. Jakoś nie pociągają mnie wielkie bufiaste rękawy szersze, niż całą długość sukienki.

5 komentarzy:

  1. Nie wiem czy w jakikolwiek sposób to pomoże, ale niedawno pisałam post zatytułowany Park Mużakowski w którym znajdują się linoryt,staloryt i miedzioryt kobiet z 1825 do 1840. Dodatkowo na blogu Buduar Porcelany można znaleźć serię postów o XIX wieku.http://buduar-porcelany.blogspot.com/p/blog-page_19.html
    Przykładowy; http://buduar-porcelany.blogspot.com/2012/04/moda-meska-w-i-po-xix-wieku-czesc-i.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Choć chyba bardziej by mi się przydały jakieś tutoriale na temat mody męskie. Cóż, będe szukać i kombinować ;D

      Usuń
  2. Ta ostatnia to już koniec lat 1830-tych :-) ale piękna, zgadzam się :-) Największym źródłem obrazków jest oczywiście Pinterest, tylko tam niestety są czasem błędy w datowaniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wizja mojej sukienki mi się rozjaśniła, halka jest, gorset w połowie też. Normalnie idę, jak burza ;D Tylko dalej nie mogę znaleźć idealnego materiału na samą suknię.
      Głownym problemem jest właśnie stój mojego mężczyzny. Materiały są, ale nie wiem, czy starczy wiedzy, bo frak wydaje mi się tak bardzo przerażająco ciężki do uszycia. Najpierw zrobię pewnie wersję bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w wykroju i uszyję to z jakiejś zasłony. Potem kolejna zasłona pójdzie na wersję z poprawkami i tak do skutku, a w praniu wyjdzie co i jak zrobić ;D Będzie dużo zabawy ;D

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...