piątek, 12 grudnia 2014

Outlander - tartan, love and Highlands.

Czy to, że całą pierwszą część pierwszego sezonu oglądałam do 5 nad ranem, a każdą z książek czytałam w każdym możliwym momencie dnia i nocy może świadczyć o obsesji?
Musze przyznać, że od gimnazjum nie wpadłam aż tak bardzo po samiuśkie uszy w wir serialowo-książkowy, który zawładnął moim życiem.

Nie będę dużo pisała. Opis serialu każdy potrafi wygooglować, a nie będę rzucała spoilerami :)
Przepiękne i dopracowane stroje sa autorstwa Terry Dresbach, na swojej stronie internetowej opisuje proces powstawania, przygotowań. Można tam również znaleźć różne anegdotki związane z praca nad serialem :) Klik - http://www.terrydresbach.com/
Jest to ekranizacja powieści Diany Gabaldon, która składa się z 8 obszernych części, a ja mam nadzieję, że ekipa zechce nakręcić każdą z nich :D


I watched the first part of the series in one night. I read books in every possible moment of the day or night. I think I can say that I'm obsessed with "Outlander".

I will not write so much. You can find description of the show on the web. Perfect costumes are made by Terry Dresbach - http://www.terrydresbach.com/
This is a screen adaptation of Diana Gabaldon's novel, which consists of 8 parts, and I hope that the team wants to shoot each of them: D







Piękne, ręcznie wyszywane ozdoby :o

Gorgeous, hand-sewn details :o












:D










Jedna z moich ulubionych postaci - Geillis Duncan.

One of my favorite charecter - Geillis Duncan.



Jest jedna piękna scena, gdy Claire jest ubierana. Wszystko pokazane od koszuli, aż do wiązania sukni. I co mnie bardzo miło zaskoczyło - poprawnie historycznie.

There is one beautiful scene where Claire is dressing. It shows all clothes from undies to gown. And everythig is historically correct.






Gdy się przyjrzymy można tu dostrzec bawet dopinany na haftki.

Stomacher is fastened with hooks.











Babcia już dostała zamówienie na taki wełniany dopasowany komin, wełniane pończochy i wełniane mitenki. Wszystko na drutach, więc ja z moim umiejętnościami niestety odpadam :)




Tył sukni ślubnej. Cartridge pleats - mistrzostwo!

The back of the gown! Cartridge pleats - a masterpiece! 





:3


Oczywiście klimat serialu i książek tak mi się udzielił, że od razu zaczęłam szyć coś inspirowanego Outlanderem.

Of course, I was so captivated by the climate of the show, I started to sew a costume/




Gdy tylko wszyję fiszbiny przy wiązaniu pojawi się post. Czyli prawdopodobnie jutro :D

Here's the post about my full "Outlander" costume: click










A tymczasem, tędy, moje Panie.

And now, my ladies, this way.

11 komentarzy:

  1. Piękne stroje, tym lepsze, że bez falbanek, różowych kokardek i innego słodkiego tałatajstwa :D
    U mnie co prawda nie przez serial, ale przez święta znalazła się na wishliście "tartanowa" krynolina. Tymczasem najtańsza bawełna w kratkę - 40 zł za metr, a potrzebuję dziesięciu. Jak żyć? ;_;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakochałam się w tych pięknych, prostych strojach. Ah, te problemy kostiumerek. Znam ten ból :(

      Usuń
  2. Outlanderomania pełną parą <3 Niech Twoja babcia zrobi takie 2 zestawy - ja też chcę! :P A pierrot śliczny, i baaardzo w klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, zobaczymy co da się zrobić :D Ja czekam na Twój, kochana :)

      Usuń
  3. Twój strój wygląda przepięknie! Nie mogę doczekać się końcowego efektu :)
    Mi również niesamowicie udzielił się klimat "Outlandera", te przepiękne szkockie krajobrazy, zwyczaje, tradycje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję:)
      Wszystko jest niesamowite, ta kultura, tradycje, przepiękne krajobrazu, język, akcent. I Szkoci w kiltach! :D

      Usuń
  4. Outlander jeszcze przede mną, ale rękawki już mam: http://amanitaland.blogspot.com/2014/11/rekawki-skutkiem-ravmanii.html .

    :)
    Sukienki w planach, ale na pierwszy ogień pewnie pójdzie 1900 r. ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej! Są przepiękne! Ten wzór na nich naprawdę sprawia, że wydają się takie historyczne. A skoro masz ochotę szyć takich więcej to ja chętnie się na takie skuszę! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Szycie przede mną, ale na drutach dziergam sporo. ^^
    To prawie dokładnie te: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1c/a4/b9/1ca4b968bc939f85246e266b9646aa7e.jpg
    .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szyć, złe słowo, chodziło mi od dzierganie :D No wiem, są genialne! Nie chciałabyś zrobić takich dla mnie, ale troszkę dłuższych? :D

      Usuń
    2. Napisz do mnie na maila, to sobie obgadamy. ^^

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...