wtorek, 16 grudnia 2014

Tag świąteczno-noworoczny

Witam!
Postanowiłam zrobić małą zabawę z tagiem :) Wiem, że wiele z Was ma gdzieś odłożone tkaniny na jakieś specjalne projekty, wydarzenia, na suknie, które coś same nie chcą się uszyć :) Sama mam sporo takich tkanin, pościeli i zasłon, a i tak co rusz kupuję nowe. By w jakimś stopniu zapobiec temu wydawaniu pieniędzy, a także ułożyć sobie szyciowe cele na Nowy Rok warto wziąć udział w tej zabawie, która oczywiście nie jest obowiązkowa :)
Plan polega na tym, by zrobić zdjęcie wszystkim materiałom, jakie posiadamy i opisać ile tego jest i co mogłoby z tego powstać, lub co uszyjecie z tego na 100%. Jeśli sami nie mamy żadnego pomysłu na wykorzystanie danej tkaniny to z pewnością reszta będzie miała mnóstwo pomysłów i nic się nie zmarnuje :)
Można sobie zrobić z tego takie małe postanowienie noworoczne - zanim kupimy jakąś nową tkaninę, najpierw musimy uszyć coś z jednej, którą już posiadamy :)

Tak więc do tego małego łańcuszka wyznaczam Bellę, Eleonorę, Magdę oraz Marylou. Tymczasem sama zacznę:





Ten materiał pojawił się już na blogu.
Raczej jakaś bawełna w drobny wzorek widoczny z bliska.


Mam go dwa razy po 190cmx190cm.
Myślałam nad suknią na lata 40. XIXw, ale czy starczy? A może doczepiane rękawy z innego koloru? Biały, czarny? W tymże kolorze również jakieś inne dodatki. A może na przykład sama spódnica, lub zupełnie inna epoka?




Piękny, gruby i mocny "że-niby-aksamit" w kolorze spranego błękitu.




Tego materiału mam dwa razy po 150cm x 190cm.

Myślałam nad jakąś suknią elżbietańską. A może round gown, lub jakaś otwarta, np. anglezka?






Za całe 2 złote kupiłam satynową sukienkę w kolorze beżu (tak myślę).


Z tego powstanie raczej gorset. Rozważam lata od 1850 do 1880. Choć przydałby mi się jakiś ładny współczesny underbust pod sukienki.




Z tego materiału powstała już wersja próbna sukni dziennej na lata 1830. Czeka na kilka poprawek i może za jakiś czas pokażę ją tutaj na blogu.


Mam go 3,8m, szerokość 130cm. Ale pytanie co jeszcze może powstać z tego materiału. Pierrot? A do tego pasująca spódnica?










Ta bawełna w paseczki będzie niezaprzeczalnie czymś XVIII-wiecznym!
Mam go 235cm x 235cm.








Jest piękny, choć mam go niewiele. Tylko 110cm x 60cm. Prawdopodobnie powstanie z niego współczesny underbust. Chyba, że ma ktoś inny pomysł w jaki sposób mogę spożytkować ten materiał :)


Zwykły granatowy, rozciągliwy welur. Prawdopodobnie użyję go do jakichś dodatków, lub na gorsety.



Granatowa (ciemniejsza, niż na zdjęciu) bawełna. Dwa razy po 135cm x 190cm.  Może coś na Jane Eyre?




Cienka czarna bawełna. Prześcieradło. Raczej jakieś podszewki, dodatki.




Prawdopodobnie sztuczna satyna. Jakieś dodatki, buty.






Outlanderomania trwa dalej. Wybrałam się na poszukiwania spódniczki w kratę, a znalazłam... dziecięcy kilt!
By poprawnie go zapiąć musiałabym schudnąć z 10cm w talii :D




Zapinany na sprzączki.





Kilty są jednoczęściowym kawałkiem tkaniny tartanowej, po bokach zapinane zazwyczaj na sprzączki, lub wiązane pasem.
Przerabiać na spódniczkę, czy zostawić? :D


Jeśli ktoś chce wziąć udział w zabawie, a martwi się, że nikt go nie wyznaczy to przecież nie ma problemu, by wyznaczyć samego siebie! :D


Wesołych Świąt!
Lina

13 komentarzy:

  1. Dziecięcy kilt <3
    Ze wszystkich materiałów moje serce skradł ten pasiasty. Też od razu pomyślałan o czymś osiemnastowiecznym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I teraz nie wiem, czy zrobić z niego spódniczkę dla siebie, czy zostawić:(
      A ten pasiasty rzeczywiście jest taki osiemnastowieczny, jeszcze zastanowię się, co dokładnie może z niego powstać :)

      Usuń
  2. Ślinie się na ten niebieski niby aksamit! :) Śliczną pelisę bym z niego machła... Masz bardzo ładny wybór tkanin :) Ja robie dokładnie to samo : szmateks-zakupu-szafa-marzenia... i wciąż wierzę że z nich coś wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam pelisę! Suknię! Tylko jaką? :o Ja w końcu muszę te materiały zużyć, bo mam jeszcze sporo innych, typowo współczesnych (jakieś tiule itp.), albo próbne, a to wszystko zajmuje mi miejsca w szafach i skrytkach ;/

      Usuń
  3. ja jestem z siebie dumna, bo udało mi się w tym roku praaawie zużyć zalegające materiały :D
    miałam na etapie przedszkola-wczesnej podstawówki podobny kilt, tylko bardziej w czerwieniach. dalej leży w szafie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdro tysiąc, super materiały. Najbardziej ukradłabym ci ten aksamit (wygląda trochę jak haworthowa peleryna Olgi :D ) i pasiaste tkaniny - są prześliczne! Dzięki za otagowanie, ogarnięcie wszystkich tkanin trochę mi zajmie, bo mam też zbiory po mamie i babci - ale chyba skupię się tylko na tych w miarę sensownych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi to zajęło tydzień. Zebranie się, pomierzenie, posprawdzanie, szukanie ich :D I to też nie są wszystkie, inne to jakies bardzo współczesne tkaniny, albo szmatki na wersje próbne, czy jakieś małe ilości.
      A z tym aksamitem mam największy problem, bo nie wiem, co z niego uszyć ;/

      Usuń
  5. Uhuhuh teraz muszę przypomnieć sobie wszystkie moje skrytki na materiały! Pasiaki i niebieski aksamit cudne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty to masz pewnie milion różnych pięknych materiałów, a i tak byś kupowała nowe, pff. No pasiak i "aksamit" też mi się podobna :D

      Usuń
  6. Ile cudownych materiałów! Uważam tak jak Alicja, z tego błękitnego aksamitu uszyłabym pelisę. Najlepiej empirową :-) Dziękuję za otagowanie, teraz pozostaje mi tylko przekopać zawartość mojej wersalki, która już ledwo się zamyka :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma opcji - nie lubię empiru :D
      Jeju, ja też mam oprócz tego, co tu pokazałam dwa wory jakichś materiałów, a wczoraj zamówiłam kolejne 13m tkanin, co się dzieje... :o

      Usuń
    2. Nie ma opcji - nie lubię empiru :D
      Jeju, ja też mam oprócz tego, co tu pokazałam dwa wory jakichś materiałów, a wczoraj zamówiłam kolejne 13m tkanin, co się dzieje... :o

      Usuń
  7. Tak jak obiecałam obserwuje :)
    wesołych świat :)
    www.agnes-malinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...